Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



tisdag 1 maj 2012

Upplevelsehelg....

 Denna film har jag nog sett 30 ggr....

 Ni som sett den. känner igen denna sekvens.....

 ....och dansen-musiken!

 Äntligen.........

 ...mysigare än jag trodde....

 ...liten butik med nybakat och lite smått o gott....

 Egen majeld!

 Besök på Lida Handelsträdgård!!

Är hemkommen efter en underbar vistelse med nya upplevelser, hos min syster med familj i Stockholm!
När jag fyllde så fick jag en biljett av syster m familj, till musikalen "Dirty Dancing"!!!!!!!!
Jösses Amalia vad jag njöt  fullt ut under denna UNDERBARA föreställning!!!
Filmen visades i mitten av 80-talet och jag har nog sett den ca 30 ggr.......
Trots det, tyckte jag att de som nu spelade med i musikalen gjorde det såååååå bra!!
Skulle kunna gå igen för att få uppleva denna underbara historia......sååå bra!
Inte nog med det.......har även längtat efter att få besöka "Rosendals Trädgård".
Detta blev också verklighet!!!!!

Vädret var med oss,strålande sol.....
efter en lång promenad kom vi fram......såååå fint!!
Även att  det inte börjats med alla odlingar,inga fruktträd blommade mm, så var det så enkelt vackert!Efter en härlig lunch där blev det ännu mer promenad till bilen.Utmed vattnet,naturen ,vackra hus och aktiva människor.

Efter denna härliga dag fixade vi en liten egen majbrasa.
Det var mysigt att sitta runt den, njuta av värmen och " bara vara" .

Idag var vi och besökte " Lida Handelsträdgård" i Tungelsta.
Det är en tradition jag haft många år nu,att inköpa ngn sorts pelargon....
och i år blev det rosenpelargon en favorit......

Nu säger jag Nattinatti! Många kramar Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver! Många kramar från Carina <3