Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



fredag 4 maj 2012

primitiva campinglivet

Dagarna rullar på i rasande fart.
Nu har vi fått grunden till ett nytt golv i köket....
Spisen och diskmaskinen står ute på verandan, så nu diskas det i tvättstugan......hmm..
Jag erkänner att nu börjar det bli lite kämpigt att vara utan kök!
Min far har alltid skojat om att han gillar det "primitiva campinglivet"!
De har haft husvagn i över 30 år.
Jag brukar påminna honom om "det primitiva campinglivet" när vi besöker dem på Eköns camping i Gryts skärgård.
I förtältet finns det extra kylskåp och spis med ugn....fin liten TV med dvd, mm.
Campingen är nu upprustad så det finns ett nybyggt kök med flera snabb diskmaskiner.
Inne på toaletterna spelas det musik.
För att komma in på området måste man ha ett litet kort som läses av  så bommarna åker upp .
Vart tog det "primitiva" vägen??
Jag tycker det var mysigare på Eköns camping innan det blev så modernt!
Förr kunde man diska ute,toaletterna var små söta enkla bås.
En liten gullig enkel kiosk med liten golfbana utanför.
Husvagnarna stod lite här och där, med lummiga träd och buskar så det var mysigt.
Nu står de på rad,tätt tätt ,träden är nersågade och det ska vara strikt!
Nä, jag gillar det enkla livet som Christer Sjögren brukar säga, hi,hi...

Så varför gnäller jag om att vi varit utan kök i 2 månader!
Att tvättmaskinen är trasig och att vattnet inte funkar när man vill duscha?
Det är ju faktiskt en kortare tid det handlar om.
Det ska bli spännande att få se och följa uppbyggnaden av köket.

Nu ska jag in till Josefinas Rum och fortsätta packa upp nyhemkommna varor.

En trevlig fredag till er alla! Kramar Carina <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver! Många kramar från Carina <3