Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



måndag 23 januari 2012

Snöigt Norrköping,varmt Teneriffa.....

Snöigt och kallt på flygplatsen i Norrköping.

Visst är de söta. "Gullan" o Arne.

Incheckning.....

Snart igenom kontrollen...

Engelsk pelargon och....

..."Flygande " Jakob...


Jaa,det var ett snökaos på E4:an mellan Linköping och Norrköping igår då vi skjutsade mina kära föräldrar till flyget.
Vädret kunde inte varit mer passande,eftersom min pappa verkligen inte tycker om vintern,då de ska få resa till ett härligt Teneriffa!
Det är 32 år sedan de var utomlands sist!
Pappa tyckte det var dax att få bjuda mamma, då de firar 50 år tillsammans.
Så söta,nästan som två små upprymda barn stod de i kön till incheckningen.

Det är lite komiskt med pensionärer tycker jag,tänkte på det igår igen,när de flesta hela tiden ska "vara först"!
Incheckningen startade 12 .05.............11.45 stod de första redan i kö...!!!!
Som en liten tävling!
Först incheckad,först in genom kontrollen, först till baren, först på planet,först av planet.......och 1:a priset går till.....hmmmm.....

Förlåt,inte meningen att vara elak,alla pensionärer är inte så!

Fick en så vacker engelsk pelargon av föräldrarna som tack för skjutsen.Den står så fin på bänken i köket.

För att fira att de äntligen kom iväg på sin resa ,fixade Magnus och jag "Flygande" Jakob till kvällsmat.Detta gick hem hos grabbarna!! Blev faktiskt riktigt gott!

Hi,hi...ringde på deras mobil sent igår kväll,för att höra hur allt gått......pappa svara att -Vi ska precis landa.....och det blev ett jätte skrik,sedan klick....

Imorse ringde han upp och flinade glatt:  -Jag höll på att sabba allt! Man får ju inte ha telefonen på ,på planet, Det blev ett j....la liv på personalen...hi,hi,hi.....
Men nu har de kommit fram och ska utforska denna ö i 2 veckor.
de är värda detta många gånger om!
Ska bli kul att få höra allt de varit med om.

Själva ska vi "resa" till sop stationen Tuddarp i Motala med en massa skräp......

Må gott! Kramar från lilla mig.....<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver! Många kramar från Carina <3