Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



onsdag 18 januari 2012

Mina hundar...

Älskade Cassie!<3  


Genom åren har jag fått äran att att leva tillsammans med flera hundar. Alla olika raser och så klart olika individer.

När jag var liten var min önskan i så många år att vi skulle skaffa en hund.
Jag och min syster växte upp i ett samhälle utanför Linköping.
Djur har vi alltid haft, Hamstrar var de första små djuren vi fick ta ansvar för.
Pappa kom på det briljanta namnet "Carinsa" som flera av våra hamstrar fick heta.( Carina + Suzan = Carinsa......)

Sedan blev det kaniner,och zebrafinkar..

MEN sedan en dag blev vi med hund!!

Det var vår allra första hund, av en tillfällighet blev det en om placeringshund.
Jag har senare i livet haft flera.
Men denna första hund,som våra föräldrar efter såå mkt tjat av mig och min syster skaffade ,var i efterhand en svår ras för oss.

En första hund ska vara anpassad efter kunskap och tid,efter intresse och aktivetet, bla.
Denna hund var en Gordon setter,så vacker!
Instängd i en hundgård,utan vana att gå i koppel,med stark jaktinstinkt, valde vi att ta hand om henne.
Hon bara hoppa in i bilen och ville åka!
Gina var hennes namn och hon levde i vår familj i många,många år.
En hund som vi gav mkt kärlek och tid,promenader och lek.
Hon avled i hemmet i favorit soffan pga leukemi,somnade in med alla i familjen runt henne.
Tack Gina för det du gav oss av ditt liv! <3

Sedan kom efter ngr år "Smulan" in i mitt liv.
Jag hade slutat min gymnasieutbildning som djurskötare,flyttade ner till Ödeshög.Där fick jag arbete på en gård.Ensamt blev det ,utan alla skolkompisarna,pojkvännen,vännerna och familjen.
En dag tog frun på gården med mig till en kennel,för de hade köpt en valp därifrån.
Det slutade med att jag köpte en Cocker spaniel som var tre år ,inte rumsren, som varit tänkt till avel men hon växte aldrig till sig.
"Tuttan" var namnet då, men vem vill springa runt o ropa det!!!??? Nej, hennes namn blev "Smulan"
vilket passade denna underbart söta "lilla" röda Cockerspanielhund!

Åhhh så söööt!!!!
Hon hängde med mig tills jag senare i livet ,flyttat runt och äntligen hamnade här hemma.
Ska berätta mer om denna underbar lilla prinsessa en annan gång.

Innan jag och Smulan landade här hemma ,köpte jag en Irlänsk varghund som valp.
Smulan tyckte om henne direkt,men blev snabbt omvuxen...
Namnet blev "Ronja".
Det finns en bok som heter: "Det finns hundar, och så finns det Irlänsk Varghund"......
Efter att själv fått äran att dela en del av mitt liv med Ronja,har läst boken, så förstår jag innebörden.
Detta är också en kommande berättelse för sig...<3

Efter några år utan hund blev sedan "Cassie" vår familjemedlem!
Hon är en underbar hund och har även hon en egen historia.

Denna kväll skänker jag en extra kärlekstanke till mina "Änglahundar"!

En trevlig kväll till er alla! Kramar Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver! Många kramar från Carina <3