Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



torsdag 20 oktober 2011

Anna.....

Våran lilla segelbåt. Anna! <3


Hon är en " Albin Viggen" årsmodell -73.
Vår första segelbåt som vi nu har haft i 2 säsonger.
-Kan vi inte köpa en större båt? säger Simon var gång vi var ute denna sommar...( Han är 14 år nu)
-Det är pinsamt att vi har så liiten båt!......Jag kan faktiskt förstå honom ,mitt i hans tonårsutveckling då allt är pinsamt... Men Anna har varit en bra första båt! när vi köpte en "jolle" förra sommaren till barnen så kände även jag att......hmmmm ska jollen vara lika stor som båten??(hoppas ni förstår skämtet rätt).....Men vår Anna har varit en god och trevlig kompis....Första natten för två år sedan när vi lagt oss för natten hörde man...-pappa! Det regnar in här,på min kudde!....
Magnus: -det är ingen fara Simon, det är kondensen.....................
Jo men vi har seglat och mått gott i denna skuta.Lite kämpigt ibland när man ej kan stå rak i båten...Vid matlagning och diskning går det ändå skapligt när man kan sticka ut huvudet ibland. Men!! Jag älskar våran Anna! Hon är ändå en liten trygg och trogen båt som gett os många härliga turer.Nu ligger hon ensam i hamnen och väntar på en sista tur för i år....Snaaart kommer vi, Anna...

God kväll! Carina