Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



torsdag 22 september 2011

Jag och min PV...

Visst är den söt!
Denna bild hittade jag i en katalog från vår leverantör Chic Antique.
För några år sedan ägde jag en gammal PV.Ångrar att jag sålde den.
Älskade den från första stunden.Matt grå i lacken,rostig här o där.Ett unikt gammalt takräcke.och en lång växelspak.
Den var 4-växlad men gick som en raket på vägen (nästan) .
Jag och min Pv...
På den tiden gick jag hos en kiropraktor här i Motala.Han tyckte att PV:n och jag var lika varandra........Vi hade samma " hållning" som han sa och blinkade med ögat.
Jag har alltid gått lite kutryggigt och gör fortfarande.PV:n har ju ett väldigt rundat tak......hm.....
Ska nog börja leta efter en PV igen, eller en Duett..........

En härlig dag till er alla! Carina           ( Bilen på bilden är ej en PV.)