Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



lördag 17 september 2011

........fredagsmys.....


Jaha,då har jag ÄNTLIGEN satt mig i soffan......Herre mingud vilken efm.....!! Dagen flöt på bra på Josefinas Rum idag,jobbade ensam men helt ok!.
Sedan kommer man hem,efter att ha handlat mat, -Hej.Hej!! Är hemma nu! ropar jag ...
Svaret kommer direkt: (inte hej,hej..)  Kan du skjutsa mig ? Jag ska spela fotboll med kompisarna!!
........där står man,och känner hur mkt jag vill hinna innan kvällen... !  -Nej du får cykla! försöker jag mig på...
Jaha, då var cykelhjälmen ful, och det ena med det tredje, men efter mycket om och män, cyklade sonen iväg.
Hann bara 2 meter på väg till gräsklipparen,då han om tillbaka!! Inte luft i däcken och ventilen var ju ngn specialare så det gick INTE att pumpa.
Sonen bestämmer sig för att stanna hemma,och jag går till gräsklipparen.....ingen bensin...!
...hmmm......in i huset, -jag skjutsar dig !! Måste ändå köpa bensin!
Så blev det,alla nöjda och glada......en stund...
Slängde in dunken, hunden hoppade in och vi for iväg.
Lämnade sonen,åkte och fyllde dunken.
Kollade för säkerhets skull att dunken var tät, la in den i bagaget hos hunden......
Jösses Amalia vad det luktar bensin, tänkte jag,väl hemma efter ngr minuter,öppnade bagageluckan.......ut hoppar hunden helt yr i huvet, hela plastmattan i bagaget är fyllt med bensin..............
Bara att bada hunden som var yr i luvan ett bra tag.
Nu är gräset klippt halvvägs, Hunden mår bra och vi är mätta i magen. Men jösses vad det var livat ett tag...
God Afton!  Kram Carina