Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



fredag 23 september 2011

Älskade Cassie

Visst är hon fin, vår Cassie!
Hon är en blandras mellan bordercollie/labrador.
En underbar hund,så vänlig och intelligent! Älskar att lattja boll med barnen,att ta promenader och att framför allt "få vara med" !
Imponerad över hur flexibel hon är.Första gången hon skulle åka med i segelbåten tänkte jag,hur ska hon hoppa på?Hur kommer hon reagera när vi åker ut i skärgården,ska sova nere i båten mm...
Men det var inga problem. Hon hoppade smidigt på och gick lycklig efter Magnus ner i sitt brunnen. Under turen somnade hon och låg och snarkade med djupa andetag....Tittar upp imellanåt men annars hur lugn som helst.
Cassie är en omplaceringshund,hon var 3 år när jag köpte henne.
Då hade hon "redan" haft 2 hem. Revbenen syntes  och hon var så osäker.
Efter 7 år tycker jag att hon landat i sig själv. Hon älskar livet, nya äventyr och..mat.....
En trevlig fredagskväll önskar vi er!    Cassie och Carina