Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



torsdag 21 februari 2013

Loppis inställt 24 februari



Ja,loppiset är stängt nu på söndag den 24 februari.
Efter att ha legat i nån form av influensa i över 1 vecka, så spar jag på krafterna.
Men hoppas på att hålla öppet söndagen därpå.

Visst är det lite segt med vintern nu...
....men SNART är våren här! 
Idag hör jag fåglarna kvittra för fullt,utanför fönstret.
Men om man tänker 1 månad fram ungefär så är det påsk.
Sedan dröjer det inte så länge,så är vi inne i april!

Jag älskar verkligen våren!
Allt börjar väckas till liv igen.
Det knoppas på träden och de första vår blommorna tittar fram.
Kvällarna blir ljusare och man blir piggare i kroppen.
Till och med att få dra i gång gräsklipparen är härligt!
Jag minns när jag var barn,på sommarlovet.Jag låg i sängen på de rena ,svala lakanen. 
Jag var inte så gammal,så mina föräldrar hade nattat mig tidigt.
Utanför hörde jag pappa klippa gräset....det kändes så tryggt!

Visst har man många minnen när det gäller ljud och lukt?
Även i vuxen ålder kan man väckas av dessa, och falla tillbaka i minnen sedan man var liten.
Jag har många härliga minnen. 

Nä nu får jag lov att vila mig igen. 
Blir soffläge med en bok. 
Många kramar till er alla!

...o tänk på att " Allt har sin tid "...

Carina

1 kommentar:

  1. Så sant...allt har sin tid och visst längtar vi till VÅREN :)Krya på dig min vän, inte kul med "flunsan" KRAM Rosis <3

    SvaraRadera

Tack för att du skriver! Många kramar från Carina <3