Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



fredag 21 december 2012

....juletider......

 
Nu var det ett tag sedan jag skrev på min blogg.
Det är mycket nu på jobbet,Josefinas Rum , i Motala.
Vi slår in julklappar på löpande band....
Men ändå så stannar jag ofta upp, tittar ut genom fönstren och ser snö flingorna sakta falla ner utanför.
Man möter många personer var dag och små pratar.
Sedan , att få hjälpa alla dessa barn som kommer och ska köpa julklappar är så underbart!
Man får en tår i ögat, för de är så söta!
Häromdagen kom det in två ungdomar, kanske 15 år.
-Ni får säga till om ni vill ha hjälp! säger jag.
-Jadå, svarar de, vi har nu hittat en mamma affär, så vi kikar runt.
 
Efter en stund frågar jag igen,lyssnar på deras förslag och frågar : Hur mkt får det kosta ungefär?
Då svarar den ena killen: - Kärleken har inget pris....Jag kan alltid be min bror att dela med mig.
Man hajar till av att dessa barn och ungdomar är sååå kloka och underbara!
 
En annan liten flicka ( ca 5-6 år) kom in med sin stora syster och storebror för att köpa julklapp till julklapps spel.
Under tiden vi slog in deras klappar i papper så pratade dem glatt.
-Mormor är värst när vi spelar julklapps spel, hon gömmer under soffan...Hi.hi..
Vill ni se vad jag köpt till julklapps spelet, frågar den lilla flickan...(de ska passa alla upp till 80 år)
Absolut ,säger vi.
Den lilla flickan stoppar sin hand i en liten påse och drar upp en liten " My little pony" häst inkl, små rosa plast borstar....
Åhhh sååå go! Klart man ska tänka så!! Att köpa det man vet att ingen kommer att välja,utom men själv! <3
 
En trevlig fredags kväll önskar jag er alla!
Kramar Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver! Många kramar från Carina <3