Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



fredag 16 mars 2012

...vårtecken...



Då var det åter fredag!
Vad fort veckorna går...Men för var dag som går, närmar vi oss våren!
Isen börjar försvinna  i Vättern, det mörkblå vattnet glittrar i solskenet.
Vet inte vad ni tycker är "det första vårtecknet"?
För min del är det när de sopar bort allt grus på trottoarerna...
Givetvis även att det blir ljusare på kvällarna.
Jag älskar alla årstiderna,men mest våren och hösten.
Nu gläds man åt de små vår tecknen när det gäller tussilago,fåglarnas kvitter och att snödropparna blommar. Man vet.....nu är det på gång!
Visst är det en härlig tid vi har framför oss!
Efter jobbet i morgon ska jag köpa lite växter  och göra årets första plantering i kruka!
Denna ska få stå på verandan, välkomnande som ett vårtecken...

En skön helg önskar jag er alla! Kramar Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver! Många kramar från Carina <3