Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



fredag 6 januari 2012

Trettondagjul,drevjakt och mys vid elden...

Magnus instruerar vårt  kommande drev.Jösses vad vi gått idag!!

Det var skönt att traska i skogen i det härliga vädret. Det var Cassie, grabbarna och jag som var "drevet".

Det fanns faktiskt is lite här o där som vi bara var "tvungna" att hoppa i!

Vår vackra Cassie trivdes utomordentligt som "drevhund".

Efter två timmars promenad genom snår, buskar ,vattenhålor kändes det skönt att få sätta sig vid en varm brasa...

..barnen fixade grillpinnarna...

Min första korv bjöd jag Cassie på !

På väg hem blev det lite mer foton på den vackra röda himlen!


Jaa idag har det varit en verkligt härlig familjedag ute i skogen!
Tror vi var ute 4 timmar sammanlagt,i den friska härliga luften!
"Drevjakten" gick bra ,men utan resultat..
Jag ,hunden och grabbarna var som agenter ute i skogen och drog fram mellan stock och sten!
Första "drevet" var i "ny gallrad" skog! Då tänker ni kanske en skog utan träd....?
Jo,delvis så är klart men,....vart var en del av träden??
Jooo,...där Magnus tyckte att det lilla "drevlaget" skulle ta sig fram!!!....
Snacka om TRÄNINGSVÄRK!! Men..."Det som inte dödar ,det härdar" ,säger Magnus....

Nästa skog var lättare att ta sig fram i.......efter 5 minuter kommer ett rådjur springande mellan mig och Simon ...åt fel håll!!!!Vi lyckades att ytterligare skrämma iväg 2 till rådjur åt ,..fel håll......
Men vad gör väl det när man har med sig varm  choklad ,varmt kaffe och korv!!!!

När jag satt där på en stock vid elden,såg min familj pyssla runt i skogen oh Cassie kom dragande med ett jätte ben hon hittat,...så insåg jag att ...detta är livskvalitet för mig!
Lugn och ro med familjen,tyst och stilla i all enkelhet,få bara vara!

När vi kom hem gick det en älg på gärdet hemmavid. En fin avslutning denna dag!!

Nu blir det mys i soffan .
En härlig kväll till er alla,denna trettondag! Kramar från Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver! Många kramar från Carina <3