Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



söndag 15 januari 2012

kalaset....



Ja ,då var kalaset över för denna gång.
Bilden är från  salen, som alltid varit ett rum som man endast är i vid festliga tillfällen!
Så var det förr, så är det faktiskt även nu...
Det är min pappa som syns ,med hängslen i byxorna..

Under denna helg då vi sågs, har vi pratat minnen!
Allt ifrån vilka bilar vi haft, till när pappa var liten och köpte senap på papper för två öre, till våra semestrar under jag och min systers uppväxt!!!!

Herre mingud! Många skratt har det varit denna helg!
Kan bara berätta lite snabbt om vår semester sommaren 1986 på Gotland!

Min syster var redan där för hon jobbade över sommaren på ett café.
Pappa som gjort lumpen OCH tagit körkort på Gotland,ville ju visa mig och mamma och hunden Gina ( gordon setter) Visby by morning när vi körde av färjan tidigt en morgon....med husvagn!
Han gasade på där, in genom ringmuren och......för det första var det förbud att madhava husvagn innanför ringmuren.... för det andra förstod man varför....Såå smala gator...Hur han lyckades ratta ut därifrån,är ett mirakel än idag.

Vi hittade en trevlig camping, där vi stannade denna vecka.
En dag fick pappa och jag lust att fiska! (älskar att sitta med ett metspö och vänta på napp).
Vi hyrde en kanot,packade ryggsäcken, spö och metmask. Hunden följde med glad  och alla var förväntningsfyllda.

Vi paddlade ,paddlade och paddlade...... Efter en timma går jag ur kanoten och säger till pappa:
-Näää, nu orkar inte jag längre! sedan gick jag och hunden hem till campingen...
Där kan man snacka om lång grunt!!!!

Det var bara en av många historier från min barndom....

God kväll till er alla ! Kramar Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver! Många kramar från Carina <3