Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



måndag 12 december 2011

...fåglarna...

Har faktiskt gett fåglarna mat redan i en månad!
Min bonde tycker jag är hel tokig att jag köper talgbollar och jordnötter i påsar,när vi har HAVRE!!
Jo,jag kan lite hålla med honom,men samtidigt lockar ju fodret till sig vissa fågelarter.
I går skrek min bonde helt plötsligt ifrån köket att jag skulle komma med min kamera....
Där ute satt en stor domherre hane så vacker med sitt röda bröst och åt på ..........jordnötterna....

Hmmm, men den ville inte vara med på kort denna gång...
Hoppas den kommer tillbaka och vill vara modell!
Jag älskar att ge våra vilda fåglar mat under den kalla ,bistra tiden..
En del av dem känner man igen sedan föregående år.
Det är extra kul!
En trevlig kväll till er alla! Tänk på de små fåglarna som behöver extra mat nu i vinter! Kramar Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver! Många kramar från Carina <3