Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



torsdag 17 november 2011

mmmmm.....Silke



Att man kan bli så kär i en hamster!  Jag har en bästa vän som heter Ingela....vi har känt varandra nu i 25 år och hon hatar verkligen allt från små möss till råttor.
Men inte jag,hi,hi....
-Jag förstår inte att du kan köpa detta djur!!!! I vårat hem kallar vi dessa för skadedjur!!!!!! Ingela har svårt för mitt val denna gång....Hon själv har hästar ,hund och katter så hon älskar också djur.
Men, inte rått liknande ...
Men jag som sagt har funnit ett hjärta i min Silke. Hon är såå söt! Mycket vänlig och tittar med kärlek på mig med de små vackra ögonen.
Jag föll för henne förra lördagen då jag var inne och kikade  i vår djuraffär. Hade längtat en längre tid efter en ny hamster.
Valde bur en ganska stor med en hel massa saker till: Trähus,träbro.ett hjul att springa i, ett rör som går inifrån buren ut över buren,in i buren........
-när du kommer hem, ställer du den lilla pappkartongen med min Silke i buren,väntar så hon går ut själv......
Inga problem ,vi fixade till allt i buren och sedan öppnade vi kartongen i ena änden och väntade...det tog 2 sekunder så var Silke ute i sin nya bur. Herremin gud ,tror jag hon tänkte,vad grejer!
 Silke fick värsta kicken och rusade från hjul till mat till två våningshus till sandlåda till....röret...
Där sprang hon upp och.....vågade inte ..gå ner....Men, nu efter ngra försök kan hon det.
Hon är en överlycklig liten dvärghamster som har många leksaker och nu kan hon även springa runt i röret...Bra Silke! <3

Kramar ! Carina