Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



fredag 4 november 2011

"Den röda julen" på Josefinas Rum....

Välkommen......<3

Den " röda julen" i Carl larsson stil

Vackra fattigmans spiror, söta små skridskor och skidor med stavar...

Många vackra spetsar och jul band finns....




Äntligen har min kamera och dator blivit sams igen....
Kul att återigen kunna lägga ut lite nya bilder!
Som ni ser har vi fått ut den "röda julen". Finns mycket vackert . Nästa vecka ska den "vita julen " ut,också mycket vacker!
 Jag är en vit jul person,med mycket fattigmans silver,vita hyacinter,vita tomtar och mycket grön mossa mm.Givetvis mycket snö,som sakta faller ner med stora flingor....
Jag längtar till advent då jag får hänga upp alla våra vackra vita pappstjärnor i fönstren. Älskar dem!Det är en mysig tid vi har framför oss nu,trots de mörka kvällarna.

En riktigt härlig helg till er alla ! I morgon får vi tända ljus och tänka på våra kära änglar.  Kram Carina