Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



söndag 27 november 2011

Adventsmarknad på Billa







Alltid lika trevligt,mysigt och välkomnande att kliva in på Billa gård.
Jag och min goa vän Ingela fräste iväg,trots stormen,i morse mot ...Gammelkil!
Mötte inte en enda bil,vilket vi skämtade om under turen dit.Det var även öppet hos dem igår lördag,och vi spånade på där i BMW:n -Tänk om de sålde slut igår.....-Tänk om det bara är vi där....
Sista backen upp och jag kommenterade:-Ingela......vi är INTE ensamma här......
Alltså 10 minuter efter öppning anlände vi,och jösses Amalia vad mycket bilar!!!!
Vi blev in viftade att parkera i kohagen vilket gick utmärkt.Man fick parera lite mellan bajshögarna,men vi klarade det bra.
Väl inne i den underbara butiken slog hela advents stämningen emot oss(och även kunderna)..Så mycket vackra gamla möbler,lyktor,hyacinter,smågranar i vackra krukor......
Givetvis gick vi in till Björn och Markus hem där det vankades fika med tillbehör.Där satt vi,jag och Ingela och smuttade på det varma kaffet,njöt av friden och myset.Smaskade i oss bröd ,knäcke bröd med olika delikatess ostar, marmelader,oliver,olika röror.pepparkakor och saffransbulle....
Mmmmm,vilken härlig advent!
Nu är jag hemkommen.Här ska vi straxt grilljera advents skinkan....

Hoppas att ni alla haft en underbar 1 advent! Kramar Carina

1 kommentar:

  1. ååååh, så mysigt det låter,missar visst det där varje gång.
    Ha en toppenfin fortsättning
    kram anette

    SvaraRadera

Tack för att du skriver! Många kramar från Carina <3