Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



måndag 3 oktober 2011

Sitter med mitt morgon kaffe och väntar på att snart åka iväg.
Idag är jag ledig och tänker då spendera min dag med bästa vännen Ingela.
Ofta när vi har ledigt åker vi till Tranås som ligger några mil söder om Mjölby.
Det pirrar redan i magen......
Första stoppet i Tranås brukar alltid bli Ljungs Handelsträdgård! Ska fråga personalen där om jag kan ta lite kort till min blogg.
När man svänger in mot denna trädgård ser det inte alls så inbjudande ut.Ett industriområde.
När man närmar sig ingången börjar man bli intresserad...när du öppnar dörren och kommer in i första växthuset blir man......överraskad!
Inrett i vitt.vackra inredningsdetaljer blandat med växter.En härlig miljö med rätt känsla.....
Nu är det tid att åka iväg....mot Tranås!!!

En härlig höstdag till er alla!  Carina