Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



tisdag 27 september 2011

..små glasögon och slitna kängor..

Dessa vackra gamla glasögon fick jag av min goa vän Ann en dag när vi var på  loppisrunda!
De pryder sin plats på de slitna böckerna jag fyndade samma resa.
Älskar att gå in på loppisar! Känslan i magen,kittlande av spänning,på vad jag kan hitta!
Mycket som andra anser som "skräp" kan jag älska så mycket!
Rostigt,kantstött,nött och tummat....kan det bli vackrare?
När jag var i 9 års åldern,kanske tidigare,letade och sparade jag på gamla saker.
Mamma var inta alls glad när jag släpade in det ena efter det andra.
En dag drog jag bort heltäckningsmattan i mitt rum........oj vilket vackert trägolv där fanns!
Fick gamla lakan med brodyr av mormor som jag hängde upp som gardin längder.
Att man kan ha en så djup kärlek till allt gammalt redan som barn,utan påverkan?
Kanske är jag en gammal själ,som funnits med ett tag.....i en annan tid med små glasögon,nötta vackra möbler och tummade slitna böcker........Häst o vagn, underklänning med vacker spets och slita kängor.....mmmm kanske.......<3

Trevlig afton till er alla!  Carina