Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



onsdag 14 september 2011

"plocke pinn".....

Jösses Amalia!!!  Vad gör man av all fallfrukt?
Äppelkaka är klart,men då får jag nog prova vartenda recept i mååånga böcker..
Ska nog höra med min kära svärmor om hon vill göra äppelmos! Hon gör det godaste äppelmoset
som jag har smakat.
Ska höra med henne om jag kan lägga ut receptet här i bloggen.
Förutom fallfrukt,så ser nu trädgården ut som ett slagfält.....
Ett av päronträden har tappat halva kronan, luktärtorna...ligger ner, och inte nog med det utan
dessutom är det hur mycket grenar som helst huller om buller som ett "plocke pinn"!!
Ja,det är väll bara att börja då- att "plocke pinn.......

En mysig dag till er!  Carina