Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



fredag 30 september 2011

en doft av skärgården.......

Jag har alltid älskat skärgården,doften,måsarna och havet! En bild tagen från en tur med vår segelbåt,Anna. Bilden är tagen på inloppet till Västervik. Hör ni ljudet...? ...tuff..tuff..tuff...
Det är så rogivande att hissa segel, stänga av motorn och....tyyystnad!
Jag och barnen sitter ibland fram i fören,med fötterna ut mot havet..Där sitter vi och småpratar och sjunger. Sjunger högt,rakt ut i den vackra skärgården! Det är ett av många minnen jag bär med mig i hjärtat,när hösten och vintern kommer....Sol ,värme och glädje! Att få sitta med sina underbara barn och sambo ,mitt ute i skärgården och bara njuta! Att kissa i naturen, bada helt näck, simma med långa simmtag rakt ut i havet,tvätta håret och skummet far ikring i vattnet. svepa in sig i en filt och bara titta på allt vackert. Vår vackra skärgård så vacker att det gör ont i hjärtat! Har alltid älskat havet........<3

En trevlig kväll till er alla! Carina