Välkommen till Elmtomta Norrgård! Här kommer jag att skriva en hel massa om allt möjligt. Älskar att fota på allt som är vackert och har många ideer och drömmar ....Enkla lösningar tycker jag är det vackraste! Varför spendera en förmögenhet när man kan använda sin fantasi,naturmaterial och lite färg!Allt som är dyrt är inte det vackraste, utan det viktiga är att man känner känslan,att man själv känner sig lycklig av att inreda,plantera och leva!



onsdag 14 september 2011

I hängmattan

Det blev inte så många stunder i hängmattorna denna sommar.
Men när det väl blev en stund så njöt jag .
Att ligga där under den stora lövkronan på det gamla kastanjeträdet......
Ligga där och bara vara.
"Bara vara" gillar jag,att få tillåta sig det. Njuta av stunden,drömma sig bort och fundera på roliga ideer..
Ligga och fundera på hur vi kan komma vidare med trädgården .Jag har på börjat en planering av en köksträdgård.  Hoppas kunna få grunderna färdiga i höst.
Bilder på det får vänta,annars skulle ni få en chock av att se allt ogräs som omringat den lilla fjuttiga
början....eller kanske....
Vi har en väldigt stor trädgård,så tanken jag har är att skapa flera olika rum.
Köksträdgård, rosarium, ett rum med skuggväxter mm......
Allt detta är ännu "bara" drömmar, men ........allt har sin tid.
En härlig dag till er alla!  Carina :)